TechNews.bg
актуалнооблакът

Управляемите ИТ услуги стават предпочитани

"Измерваме не само какво прави мрежата, но и какви услуги получава крайният клиент", пояснява ползата от управляемите ИТ услуги Брадли Мийт от Ericsson
“Измерваме не само какво прави мрежата, но и какви услуги получава крайният клиент”, пояснява ползата от управляемите ИТ услуги Брадли Мийт от Ericsson (снимка: Мария Малцева / TechNews.bg)

Разходната ефективност е основният мотив за въвеждане на така наречените “управляеми ИТ услуги” – аутсорсинг на ИКТ дейностите към външен доставчик, който да поеме цялата грижа за ИТ инфраструктурата на дадената организация. Все по-често обаче подходът на управляемите услуги се прилага и при голям технологичен преход в наличната ИКТ инфраструктура, когато организацията изпитва нужда да се опре на компетентен външен технологичен експерт.

Прилагането на управляемите услуги има смисъл и тогава, когато фирмите осъществяват важна трансформация в бизнес-процесите си. Тогава те искат да се съсредоточат върху промяната и да не насочват ключови ресурси към технологиите. Всичко това води до интензивно развитие на управляемите услуги и ги популяризира във все повече сектори.

Телекомуникационните оператори са може би най-многобройните потребители на управляеми услуги, сочи портфолиото на един от големите доставчици на такива услуги Ericsson. Освен телекоми на този вид “аутсорсинг” разчитат и все повече компании от транспортния сектор, от правителствените организации. Те имат нужда да се съсредоточат върху основната си дейност, казва Брадли Мийт, ръководител на отдела за мрежови управляеми услуги в Ericsson.

Все по-чест клиент на управляемите услуги са ютилити компаниите, особено такива, които работят в посока “смарт-грид” и въвеждат “умни” електромери и сензори в мрежите си. Електронните медии са още един много значим сектор, който е намерил смисъл в използването на управляеми услуги. Това е бранш, който неусетно, но все по-силно се преплита с телекомуникациите. За тях ИТ системите са от критично значение.

По време на Световния мобилен конгрес 2013 Ericsson огласи новия с подход за управляеми услуги, при който съществени са не само изискванията на потребителската организация, но и задоволството на нейните клиенти. Успехът се измерва с помощта на ключови показатели за удовлетвореността от услугите и задоволството на клиентите, а не само с ключови технически показатели.

“Измерваме не само какво прави мрежата, но и какви услуги получава крайният клиент”, обясни Мийт. Той и неговият екип от отдела за управляеми услуги са работили 18 месеца по прецизирането на този нов подход. През това време те са работили непосредствено с някои ключови потребители на компанията, като постоянно са давали обратна връзка за това, което им е нужно, за да работят по-добре.

“Искаме да разберем какво е важно за потребителската организация. Заедно ние определяме кои са важните неща, които трябва да измерваме. Не мерим мрежата, а услугата”, пояснява Мийт.

За целта доставчикът на управляеми услуги работи в тясно сътрудничество в маркетинговите звена на потребителската организация, с нейните търговски отдели и най-вече с центровете за обслужване на клиенти. “Целта е да измерваме услугите – това, което достига до крайните устройства на потребителите на организацията-клиент”.

Новият подход е в действие от шест месеца при тези ключови клиентски организации, провокирали самото му създаване. Първите наблюдения от тях сочат, че резултатът е повече потребителско задоволство и по-малък брой на потребителите, които заради неудовлетвореност се отказват от услугите на оператора.

“Това е важно както за краткосрочните, така и за дългосрочните цели на компанията -оператор”, казва Мийт. И макар че по думите му все още е рано да се правят изводи, той все пак посочва, че става дума за около 10% намаление на дела на отказалите се клиенти.

още от категорията

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

Промпт-инженерството вече не е тренди професия

TechNews.bg

7 въпроса, които да зададем на Cybersecurity Forum 2025

Мария Малцева

Центровете за данни издържаха на „блекаута”

TechNews.bg

Как митата влияят върху пазара на изкуствен интелект

TechNews.bg

Повече роботи, отколкото хора, посещават онлайн магазините

TechNews.bg

Коментари