TechNews.bg
бизнесновини

Брандът Apple поскъпна с 1% за година, а Samsung с 51%

Apple продължава да бъде най-скъпият бранд в света, оценен на 185 милиарда долара в ежегодния рейтинг на Мillward Вrown Оptimor (MBO). Компанията от Купертино добавя 1% към стойността си, в сравнение с миналата година.

Apple оглавява световната класация на най-скъпите марки BrandZ Top 100 (източник: Мillward Вrown Оptimor)
Apple оглавява класацията на най-скъпите марки BrandZ Top 100 (източник: Мillward Вrown Оptimor)

Samsung, основният конкурент на Apple при мобилните устройства, се придвижва с 25 позиции и вече заема 30-то място. Брандът на корейската компания е поскъпнал с 51% за една година до 21,4 млрд. долара.

В челната петица освен Apple влизат още два технологични бранда – Google и IBM, съответно на второ и трето място. Марката на лидера в търсенето поскъпва с 5% и се оценява в момента на 113,6 млрд. долара, а брандът на IBM губи 3% и, според MBO, струва 112,5 млрд. долара.

Четвърта позиция в BrandZ Top 100 държи McDonald’s с оценка в размер на 90,2 млрд. долара (поевтиняване с 5%), следван от бранда Coca-Cola, който поскъпва с 6% до 78,4 млрд. долара.

Microsoft е класирана на девето място, поевтинявайки с 9% до 69,8 млрд. долара.

В рейтинга попадат общо 28 телекомуникационни и ИТ компании, с две по-малко спрямо миналата година. Средната стойност на техните марки е 44,2 млрд. долара, или два пъти по-висока от тази на компаниите в другите индустрии.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

Коментари